27 juni: Zonnig genieten in Zweden

IMG_3157

Kijk ons hier eens zitten, in het zonnetje. Albert in de korte broek, ik in mijn zomerjurk. We waren er zo aan toe! Het is nu, kwart voor zeven ´s avonds, nog boven de 20 graden en de avonden blijven hier lang lekker zolang het niet waait. We zijn vanmorgen al op tijd gaan rijden, nadat ik al vanaf vijf uur in mijn boek bezig was omdat ik niet echt meer kon slapen. Pijnlijke spier nog steeds en een stijve rug. Wel een mooi boek, aanrader hoor, Bij zonsondergang van Nora Roberts. Na het hele ochtendritueel van koffie, opruimen, tutten en aankleden gaf Albert me twee druppels CBD-olie en dat heeft bij mij wel zo´n effect! Heerlijk ontspannen ochtendje gehad, met een prachtige rit door vrij open gebied met veel landbouw, niet bergachtig maar meer glooiend. Je kan dan zo lekker ver van je afkijken.

SONY DSC

 

En lupines! Overal staan bermen en veldjes vol in dit laatste stukje Noorwegen en ook over de grens in Zweden. Ja, we zijn aan het vijfde land van deze reis begonnen vandaag. Zo rond de middag gingen we de grens over bij Charlottenbergen, waar we ons meteen in het winkelgebeuren stortten. We kwamen in Noorwegen nog een tankstation tegen met hele goedkope diesel en hoopten zo van onze laatste Noorse kronen af te komen, maar helaas, het was een onbemand station waar je alleen met kaart kon betalen.

Maar geen zorg: een emmer snoep in de enorme snoepwinkel (er zijn er zelfs twee!) in het Charlottenbergen Shopping Centre, een lunch voor twee in een American Diner en een voorraadje voor vier maanden Membrasin wat ik gebruik voor mijn droge ogen en op waren ze, allemaal. Verder hadden we weinig te halen daar, behalve een paar pakken melk, verse broodjes en wat voor het eten morgen. O ja, en wat lekkers voor bij de koffie vanavond. We keken onze ogen uit in deze grote supermarkt waar heel veel Noren hier in Zweden goedkoop inkopen komen doen. Het prijsniveau ligt echt stukken lager en vooral het aanbod aan vlees is geweldig vergeleken met Noorwegen.

IMG_3160

Na de lunch vervolgen wij onze weg naar Arvika, de hoofdstad van Värmland, waar ze vandaag heerlijk weer opgeven. Na een koude start in Noorwegen, eindigen we de dag met een hele zonnige middag buiten op ons privé-terras op camping Ingestrand aan een mooi groot meer. Puur genieten, we waren toe aan de zon. Morgen geven ze hier nog steeds prachtig weer op, ik denk dat we maar een dagje blijven staan en de bus nemen naar het centrum. Die stopt hier elk kwartier zo´n beetje voor de camping.

Het is weer echt mensen kijken hier vandaag. We zien geen andere Nederlanders, wel veel Duitsers, Zweden en Noren. Tegenover ons is het tentenveld en ik bewonder altijd die mensen die op vakantie kunnen zonder enige vorm van luxe. Wij zitten inmiddels al weer binnen (het is nu bijna 9 uur) met de televisie aan. We hebben vanmiddag geSkyped met Jordy, Macy en Miranda en via Messenger bijgekletst met Esmee. Ik ben nergens zonder internet, dat geef ik eerlijk toe!

SONY DSC

 

Aan de andere kant van onze camper is het trapveldje waar de jongelui van de camping aan het voetballen zijn. Het doel wordt mede verdedigd door een typetje a la Macy met blonde pijpenkrullen, zo schattig. Ze hangt meer in het net dan ze naar de bal kijkt. Prachtig weer, een echte zomerse avond aan het water. Dat is vakantie!

Klik hier voor de foto´s van vandaag

4 gedachten over “27 juni: Zonnig genieten in Zweden

Wij vinden het erg leuk als je een reactie plaatst!