3-4-5 juli: op weg naar Nederland

SONY DSC

Nee, we zijn niet in Zweden blijven hangen, en nee, de boot is niet gezonken, ik ben zelfs niet zeeziek geweest! En ja, jullie hebben al een paar dagen geen blog meer gezien, maar ik hoop dat velen op Facebook wel gezien hebben dat we nog steeds op pad waren.

Maandag zouden we na het ontbijt bij Jan en Jane vertrekken, alleen was het toen wel zowat lunchtijd, want we blijven maar kletsen, we vonden het gewoon veel te fijn om bij hen te zijn. Wat kun je toch enorm genieten van mensen als je na zoveel jaar elkaar weer ziet! Dit weekend was echt goud waard!

Toen we dan eindelijk ook echt op weg waren, was de vakantie voor ons eigenlijk gevoelsmatig voorbij en hadden we ook geen zin meer in de geboekte elandensafari op de camping in Hova. Bovendien waren we allebei echt moe van het weekend en had de wandeling op de Moose Farm ons lichamelijk ook aardig wat slijtage opgeleverd. We hadden het voor geen goud willen missen hoor, maar het was wel een hobbeldebobbel over de bospaadjes en Alberts enkel en mijn knieën waren er danig van onder de indruk. Bovendien bleek de camping toch 30 kilometer uit de route, zowel maandag als dinsdag, dus besloten we te annuleren. Geheel tegen onze gewoonte, maar het was gewoon echt teveel. We reden door tot Mariestad en vonden daar via Ekkuden Camping. Een gave plek, aan de zee, maar door de flinke wind besloten we niet aan het water te gaan staan, maar vlakbij de receptie. Echt een mooie camping met veel voorzieningen en super verzorgd allemaal. Aanrader voor wie van of naar Göteborg gaat!

We gingen allebei met pijnstillers naar bed en draaien een heerlijke nacht. Ik had weer eens een bijkomend euvel, waar ik nog niet vanaf ben trouwens. Mijn infuusset (van mijn insulinepomp) heeft een lelijke ontsteking achtergelaten die ik met Ibuprofen en Neosporin de baas probeer te worden. Als herboren stonden we dinsdagmorgen op voor de laatste etappe in Zweden. Vrij soepel reden we over de snelweg, maar niet zo´n racebaan als we hier gewend zijn, door prachtige weilanden en mooie bloemen in de bermen naar Göteborg. Natuurlijk waren we veel te vroeg, zoals altijd, maar gelukkig gingen de incheckhokjes van de Stena Scandinavica al om 2 uur open. Nadat we ingecheckt waren, stonden we keurig in de rij en daar dekten we gewoon rustig de tafel om een paar lekkere crackers met brie, worst en jam te eten met een beker melk. Lunch terwijl u wacht.

SONY DSC
Al vrij vroeg gingen ze vrachtwagens en personenwagens laden, maar de campers bleven maar staan. Toen we uiteindelijk tegen half vijf door mochten, bleken we helemaal voorop het schip de gaatjes tussen vrachtwagens te mogen vullen. We stonden als tweede achter de klep en werden verzocht vroeg te zijn bij het uitschepen, omdat we vooraan stonden. No problem, sir! Met de lift gingen we naar onze gereserveerde hut op afdeling 11000, waar de luxe hutten zijn. Af en toe houden we wel van een uitspatting en dit was er zo een. Geen stapelbedjes en een patrijspoort, nee, wij hadden een Terrace Cabin met een groot tweepersoonsbed, een zitje, een flat screen en een behoorlijk formaat badkamer. Maar het mooiste was ons privé terras met hekje én doorgang naar de bar op het achterdek. Waar ze vochten om picknicktafels en wij dus gewoon ons eigen zitje hadden vanuit onze cabin. Yes! Met gratis koffie, fruit en sapjes die je dag en nacht kon halen. Heerlijk om gewoon met een beker verse koffie uit je kamer te stappen en op je eigen terras plaats te nemen. Er was zelfs nog live muziek net na het uitvaren. We voelden ons inmiddels zo ontspannen en pijnvrij, dat we zomaar een beker bier namen, allebei. Bel de krant!

Achter die hekjes ons terrasje en de kamer

Dineren deden we á la carte in het restaurant en na het diner kon ik weer zo op het terras stappen om de prachtige zonsondergang te fotograferen. Life is good! We sliepen daarna als roosjes in het lekkere bed met het gebrom van de scheepsmotoren onder ons. Natuurlijk stonden we weer tijdig op voor het ontbijtbuffet, weer in het restaurant en uiteindelijk reden we als tweede auto van boord af in Kiel.

SONY DSC

En dan begint de lange vervelende rit over de Duitse Autobahn, waar je vooral rondom Hamburg en Bremen continue langzaam rijdt vanwege de vele wegwerkzaamheden. Het laatste stuk reden we binnendoor via de 213 langs Lingen. Toen we Nederland in reden zagen we een enorm groots opgezette grenscontrole op de A1 vanwege de G20-top die zaterdag gehouden gaat worden in Duitsland. Wij sukkelden door om uiteindelijk vanmiddag rond half vier weer op vakantiepark Het Lierderholt in Beekbergen te belanden, waar we vandaag een mooie plek op het camperveld kregen. Tegenover ons staan mede-Noorwegengangers die ons herkenden van het blog en de groep Passie voor Noorwegen. Grappig! Ook zij kwamen eerder terug vanwege het slechte weer en genieten hier nog een paar dagen van de zon.

Vanavond kwamen onze lieve vrienden Jan en Annie naar Beekbergen om nog een avondje bij te kletsen, want natuurlijk gaan wij al snel weer naar huis in Spanje. We aten met z´n vieren in het restaurant en brachten een paar uurtjes door op het fijne terras hier. En morgen is het opruimdag, want we hebben besloten niet vrijdagmorgen te gaan stressen om de camper in te leveren, maar gewoon morgenmiddag al naar Stam te gaan en lekker in ons eigen bed te gaan slapen in Made.

Klik hier voor de foto´s van vandaag.

4 gedachtes over “3-4-5 juli: op weg naar Nederland

1. Bedankt om te mogen meegenieten van jullie reis. Gezellig geschreven reisverslag en mooie bijhorende foto’s, proficiat daarvoor.
    Groeten van Hilde uit B.

2. Heb genoten van jullie reisverhaal, ga het missen na zoveel weken. Goede tijd nog hier thuis en goede reis terug naar Spanje. Veel groetjes, Marijke.

3. Wat een mooie reis met gezellige ontmoetingen! Genoten van jullie foto’s en de overtocht terug zag er top uit zeg! Fijn dat je zo helemaal zelf kunt bepalen wat je doet. Niks moet, alles mag.
    Bedankt voor jullie blog!😘😘

Wij vinden het erg leuk als je een reactie plaatst!