We zijn er helemaal klaar voor!

IMG_2399

Nog een dagje relaxen en we kunnen op pad! Alles staat klaar, alleen Albert neemt nog even zijn rust, want die is geblesseerd. Fietsongeval, jawel, je gelooft het niet he? Laat ik dat eerst maar even uitleggen. Maandagmiddag, toen alle kinderen hun eigen weg gingen en opa en oma na een dutje op de bank toch nog vol frisse moed op pad gingen, beëindigden we ons fietstochtje met een fikse klim naar boven op de dijk langs het IJsselmeer. Een gemist poortje, je kent dat wel, zo´n zig-zagding, zorgde ervoor dat ik niet meer op de fiets boven kwam, dus kwam ik puffend en hijgend bovenaan de dijk, met de fiets aan de hand. Laat daar nou net een bankje staan, waar we op de heenweg al hadden willen genieten van het prachtige uitzicht over het IJsselmeer, maar toen was het bezet. We parkeren onze fietsen mooi naast elkaar, ik maak nog een paar foto´s van ons trotse bezit en we keuvelen lekker verder over de bootjes, de vogels en het heerlijke weer.

IMG_2329

En dan komt er ineens een windvlaag die allebei de fietsen ondersteboven blaast. Mijn held, mijn lief, denkt ze nog op te kunnen vangen en vliegt als een volleerd duiker de dijk af. Ik schrik me wezenloos, want hij rolt nog een aardig stukje door, terwijl die fietsen gewoon direct plat lagen. Gelukkig houdt het na een paar meter op, want ik zag hem al zo de voormalige Zuiderzee in plonsen! Met veel moeite en een handje hulp van mij komt hij weer boven met als gevolg een verzwikte enkel.  En daar heeft hij nu nog behoorlijk last van. Gelukkig gaat autorijden prima en merkt hij er niks van met remmen en gas geven, maar lopen is even net wat pijnlijker. Ik verwen hem dus meerdere keren per dag met een smeerseltje Voltaren en de enkelband die veel steun geeft. De zwelling is al praktisch weg, de pijn wordt minder en een dagje rust zal hem goed doen. Dat geldt niet voor mijn zadel, waar door de val een scheurtje van zeker 2,5 centimeter in zit. Dat doet óók zeer hoor, al vindt Albert dat minder ernstig (ik weet het nog niet zo zeker!).

Enfin, niks fataals dus. We hebben deze keer een heel ander soort start van een camperreis dan al die andere keren. Dan begon het met twee koffers met kleding en wat handige dingetjes die elk jaar weer meegingen. Wat nog rest van toen, zijn de koelkaststokjes waardoor in de bochten de boel op z´n plek bleef. Ooit gekocht bij Campingworld en elk jaar weer mee. Het haakse bochtje voor de waterslang is bij deze camper niet nodig en verder is er weinig meer uit de Amerikatijd over. Wat wel heel anders is, is het inkopen vooraf. Ging destijds het standaard boodschappenlijstje mee naar Walmart omdat we niks overbodigs wilden meeslepen in het vliegtuig én de boel in de USA vaak goedkoper was, nu staan er toch flink wat boodschappen klaar om mee te nemen. Levensmiddelen die gewoon handig zijn om aan boord te hebben, een berg medicatie (ok, dat is altijd al zo geweest), toiletartikelen die daar erg duur lijken te zijn en natuurlijk de benodigde apparatuur voor mooie foto´s en filmpjes en flink wat kleding voor allerlei weersomstandigheden. Ik kocht gisteren nog een paar stevige schoenen en zaterdag slaan we in Duitsland nog wat vlees in voor het vriezertje. We hebben er ongelofelijk veel zin in en hopen dat de weergoden ons ook goed gezind zullen zijn. Stiekem ben ik bang dat we de afgelopen weken hier in Nederland al teveel verwend zijn!

Enfin, we gaan dus proberen dagelijks weer een blog online te zetten, hoewel dat wel wat zal afhangen van de kwaliteit van het WIFI onderweg. Natuurlijk hebben we ook onze MIFI-router mee, maar vooral voor foto´s vreet die wel data. Onze foto´s zullen grotendeels ondergebracht worden in een aparte fotogalerij, zodat ook onze Spaanse meelezers een indruk krijgen zonder dat ik in twee talen hoef te gaan bloggen. Dat deed ik ooit toen we naar Australië gingen, maar de respons was zo laag, dat ik daar echt niet meer aan begin 🙂 Natuurlijk plaats ik een linkje naar de foto´s als ze geplaatst worden.

Tot morgen, vanuit het verre Beekbergen!

 

22 gedachtes over “We zijn er helemaal klaar voor!

  1. Heel veel plezier en een goede. gezellige, mooie, veilige campertrip toegewenst door ons.
    Albert sterkte met je enkel maar dat komt vast wel weer goed.
    Wij gaan jullie met veel belangstelling en nieuwsgierigheid volgen!

    Like

  2. Beterschap voor broerlief ,ben ik net weer een beetje opgeknapt ,gaat hij onderuit 😡😡Wij zijn ook druk met de laatste voorbereidingen ,maar onze reis begint zondag pas natuurlijk.😊😊😊😊alvast een goeie reis voor het eerste stuk 👍💋👍Tot gauw 😀😀

    Like

  3. Een hele goede reis en standaard gezegde: doe voorzichtig. De fietsen zijn verzekerd maar Alberts enkel had ook gebroken kunnen zijn en weg was dan de vakantie! Jaja, ik weet het, het is een reactie. Heel heel veel plezier en veel mooi weer wens ik jullie toe.

    Like

  4. Heel veel beterschap voor Albert. Alhoewel zo’n verzwikte enkel vanzelf geneest, in tegenstelling tot het fietszadel.
    Ik kijk uit naar jullie reisverslagen!
    Goede reis en geniet!!!

    Like

  5. Espero que Albert se recupere pronto, y todo queda como un recuerdo. Os deseo buen viaje, tened cuidado con volante!!!
    Muchos besos y abrazos.

    Like

Wij vinden het erg leuk als je een reactie plaatst!

